Kolej gondolowa w Świeradowie Zdroju

Świeradów-Zdrój ma szansę na odebranie palmy pierwszeństwa w narciarstwie takim miejscowością jak Szklarska Poręba czy Karpacz. Od 17 grudnia można już oficjalne korzystać z Kolei Gondolowej w Świeradowie-Zdroju. Uroczyste otwarcie planowane jest na pierwszą połowę stycznia. Jednak już teraz zapraszamy do wjazdów na szczyt Gór Izerskich. Otwarcie stoku dla narciarzy jest uzależnione od warunków atmosferycznych, jednak gondola będzie kręcić. Serdecznie zapraszam.

Kolej jest w stanie wywieźć w ciągu godziny 2400 osób, w sposób najbardziej komfortowy spośród stosowanych na świecie technologii przewozu pasażerów napowietrznymi kolejami linowymi. Ma ona długość 2172 m, stacja dolna jest na wysokości 617 m n.p.m., a górna 1060 m n.p.m. Między stacją górną a dolną jest oświetlona nartostrada o długości 2500 metrów. Równie ważną informacją jest to, że będzie ona funkcjonować przez cały rok, obsługując zarówno narciarzy w sezonie zimowym, jak i turystów pieszych i miłośników górskich tras rowerowych w lecie. W wagoniku można przewieźć dwa rowery. Koleją możemy także wozić psy za opłatą.

Dane techniczne kolei

Budowa kolei gondolowej oraz stacji narciarskiej w Świeradowie-Zdroju rozpoczęła się w czerwcu 2007. Celem inwestora tj. firmy Kolej Gondolowa Świeradów Zdrój Sp. z o.o., należącej do Sobiesław Zasada Group, jest stworzenie w najbliższych latach ośrodka narciarskiego z kilkoma trasami zjazdowymi, rozmieszczonymi na zboczach Stogu Izerskiego
(1107 m n.p.m.), wraz z infrastrukturą towarzyszącą (gastronomia, wypożyczalnia, szkoła i serwis narciarski, parkingi). Obecny, pierwszy etap inwestycji zakończył się budową kolei gondolowej wraz z trasą narciarską. Następną fazę stanowić będzie wytyczenie i przygotowanie kolejnych tras zjazdowych wraz z wyciągiem (odpowiednia procedura
została rozpoczęta). Dzięki swojej wyjątkowej, w skali kraju, nowoczesności i komfortowi, powstanie stacji narciarskiej w Górach Izerskich stanowi, dla miłośników sportów zimowych w Polsce, możliwość korzystania ze standardów alpejskich ośrodków na najwyższym poziomie.

Trasa zjazdowa

Trasa narciarska ma 2500m długości i zróżnicowany poziom trudności, jest naśnieżana (20 armatek śnieżnych) oraz oświetlona przy pomocy 68 masztów oświetleniowych z 136 lampami dla wykorzystania do jazdy po zmroku. Jest to jedna z trzech najdłuższych i najlepiej oświetlonych nartostrad w Polsce. Średnie nachylenie trasy – 21%. Trasa narciarska daje możliwość jazdy narciarzom o różnych umiejętnościach od początkujących po zaawansowanych. Usatysfakcjonowani będą również miłośnicy snowboardu. Parametry górnego odcinek trasy (900 m) predestynują go do uzyskania homologacji FIS (Międzynarodowej Federacji Narciarskiej) do rozgrywania zawodów w konkurencjach
alpejskich, co daje możliwość rozgrywania zawodów na poziomie mistrzostw Polski. Górny fragment trasy stanowi również znakomity punkt rozbiegowy dla paralotni.

Cennik przejazdów Kolei Gondolowej Świeradów Zdrój – sezon zimowy 08/09

  • 25zł- bilet normalny w obie strony (góra/dół)
  • 20zł- bilet ulgowy w obie strony (góra/dół)
  • 19 – bilet normalny w jedną stronę (dół)
  • 15 – bilet ulgowy w jedną stronę (dół)
  • 45 – karnet normalny 3 przejazdowy
  • 36 – karnet ulgowy 3 przejazdowy
  • 85 – karnet normalny dzienny
  • 68 – karnet ulgowy dzienny
  • 65 – karnet normalny przedpołudniowy (ważny w godz: 9.00 – 12.30; 3,5h)
  • 52 – karnet ulgowy przedpołudniowy (ważny w godz: 9.00 – 12.30; 3,5h)
  • 60 – karnet normalny popołudniowy (ważny w godz: 12.00 – 16.30; 4,5h)
  • 48 – karnet ulgowy popołudniowy (ważny w godz: 12.00 – 16.30; 4,5h)
  • 55 – karnet normalny od 13.00 do 16.30; 3,5h
  • 44 – karnet ulgowy od 13.00 do 16.30; 3,5h
  • 45 – karnet wieczorny (ważny w godz: 18.30 – 21.00; 2,5h)
  • 60 – karnet normalny 3-godzinny (ważny w godz: 9.00 – 16.30)
  • 48 – karnet ulgowy 3-godzinny (ważny w godz: 9.00 – 16.30
  • 160 – karnet normalny 2-dniowy
  • 128 – karnet ulgowy 2-dniowy
  • 230 – karnet normalny 3-dniowy
  • 184 – karnet ulgowy 3-dniowy
  • 390 – karnet normalny 6-dniowy
  • 312 – karnet ulgowy 6-dniowy
  • 440 – karnet normalny 7-dniowy
  • 352 – karnet ulgowy 7-dniowy
  • 1500 – karnet sezonowy (grudzień 2008 – marzec 2009)
  • 10% rabatu – bilety jednorazowe i karnety czasowe dla grup (powyżej 20 osób)
  • Kaucja zwrotna za kartę: 10 zł

Informacje dodatkowe

Bilety ulgowe dotyczą:

  • Dzieci i młodzież do 18-go roku życia – rocznik 1991 i młodsi
  • Osób niepełnosprawnych
  • Opiekunowie osób niepełnosprawnych nie płacą za przejazd
  • Dzieci do lat 4 nie płacą za przejazd
  • Karnety wieloprzejazdowe utrzymują ważność przez cały sezon.
  • Niewykorzystane karnety czasowe nie podlegają zwrotowi, z wyjątkiem sytuacji przestoju kolei powyżej 1 godziny z winy Kolei Gondolowej Świeradów Zdrój sp. z o.o.

Szkoda, że miasto Jelenia Góra posiadające znakomite warunki terenowe do uprawiania narciarstwa zjazdowego w rejonie Jagniątkowa i Przesieki poza KPN oraz unikalnych 51 tworów skalnych w tym rejonie nie wykorzystano tej szansy. Wszystko to pozostaje jak na razie tematem tabu.

Wiadomość podał sekretarz Izersko-Karkonoskiego Towarzystwa Kolarsko-Narciarskiego.

Krzysztof Pik

Facebook

Dodaj komentarz

Kolej gondolowa w Świeradowie-Zdroju

Budowa kolei gondolowej w Świeradowie-Zdroju rozpoczęła się w marcu 2007 r. – kilka dni temu zainstalowano ostatnią z czternastu podpór. 8-osobowa kolej gondolowa to najnowszy produkt austriackiej firmy Doppelmayr, drugi realizowany obecnie w Europie. Jest w stanie wywieźć w ciągu godziny ponad 2 tysiące osób. Funkcjonować będzie przez cały rok, obsługując zarówno narciarzy w sezonie zimowym, jak i turystów pieszych i miłośników górskich tras rowerowych w lecie. Długość trasy kolei wynosić będzie 2172 m, przy wysokości stacji dolnej 620 m n.p.m. i stacji górnej 1060 m n.p.m. i różnicy poziomów 440 m.
Trasa narciarska ma 2500 m długości i zróżnicowany poziom trudności, będzie naśnieżana w sezonie zimowym przez dwadzieścia armatek oraz oświetlona (jazda nocna w godzinach 18-21). Średnie nachylenie trasy 28%. Czas przejazdu koleją to 8 minut.
Na obu stacjach będzie gastronomia, ponadto na stacji dolnej znajdzie się wypożyczalnia sprzętu narciarskiego wraz z serwisem narciarskim, kiosk ruchu oraz bankomat.
Dworce stacji górnej i dolnej będą przystosowane do sprawnego przemieszczania się osób niepełnosprawnych. Jak nam powiedział Marek Budzik, dyrektor powstającego obiektu, kolej ruszy w połowie grudnia. Myślimy, że przedsięwzięcie to będzie dobrze służyło rozwojowi miasta i przysporzy tysiącom turystów z całej Polski radości zimą i latem.
Angora nr 42 z 21 października 2007 roku

Facebook

Dodaj komentarz