Teatr Norwida najlepsi w sezonie 07-08

Laureatem Plebiscytu Publiczności XXXVIII Jeleniogórskich Spotkań Teatralnych i Nagrody Prezydenta Miasta Jeleniej Góry Marka Obrębalskiego został spektakl SMYCZ w reżyserii Natalii Korczakowskiej z Teatru Polskiego we Wrocławiu. BARTOSZ PORCZYK za szereg ról w tym samym spektaklu został nagrodzony przez Młodzieżowe Jury w kategorii „najlepsza męska kreacja aktorska Festiwalu”.

W październikowym numerze pisma „Teatr” – podsumowanie ubiegłego sezonu w polskich teatrach – ranking „Najlepszy, najlepsza, najlepsi”, zestawiony przez recenzentów. Twórcy związani ze Sceną Dramatyczną im. C.K. Norwida zostali wytypowani do grupy „najlepszych” w wielu kategoriach

Wśród wybitnych przedstawień sezonu Łukasz Drewniak (Przekrój) wymienia ELEKTRĘ
w reż. Natalii Korczakowskiej, a w kategorii „najlepsza nowa sztuka obcojęzyczna (ogłoszona drukiem lub wystawiona)” – PODRÓŻ POŚLUBNĄ Władimira Sorokina w reż. Ivo Vedrala.

W kategorii „najlepsza reżyseria” Jolanta Kowalska (TVP Wrocław, stały współpracownik „Teatru”) typuje m.in. NATALIĘ KORCZAKOWSKĄ i jej ŚMIERĆ CZŁOWIEKA-WIEWIÓRKI.

W kategorii „najlepsza scenografia” Paweł Sztarbowski (Instytut Teatralny) wyróżnia JUSTYNĘ ŁAGOWSKĄ m.in. „za znakomite wyczucie przestrzeni budynku teatralnego
w KARIERZE ARTURA UI w reż. Wojtka Klemma oraz za PROJEKT SCENOGRAFII STAŁEJ
na małej scenie Teatru Jeleniogórskiego”, a Joanna Targoń („Didaskalia”, „Gazeta Wyborcza – Kraków”) typuje ANNĘ MET- za scenografię do ELEKTRY.

W kategorii „najlepsza muzyka” znalazła się PLAYLISTA UŁOŻONA PRZEZ NATALIĘ KORCZAKOWSKĄ do spektaklu ELEKTRA (wg Łukasza Drewniaka) oraz DOMINIK STRYCHARSKI m.in. „za tworzenie muzyki, która nie ilustruje, ale staje się aktorem” w KARIERZE ARTURA UI w reż. Wojtka Klemma (Paweł Sztarbowski).

LIDIA SCHNEIDER za rolę Klitajmestry w ELEKTRZE wymieniana jest w kategorii „najlepsza rola kobieca” dwukrotnie: przez Pawła Sztarbowskiego i Joannę Targoń.

Wśród „najciekawszych debiutów” Drewniak wyróżnia MAGDALENĘ STAM za rolę Maszy 1 w PODRÓŻY POŚLUBNEJ oraz WOJTKA KLEMMA – dyrektora Sceny Dramatycznej Teatru Jeleniogórskiego.

Typując „najlepszy teatr” ubiegłego sezonu, Jolanta Kowalska pisze: „Do grona ważnych scen z autorskim programem dołączyły: Teatr Polski w Bydgoszczy i SCENA DRAMATYCZNA TEATRU JELENIOGÓRSKIEGO, PROWADZONA OD SEZONU PRZEZ WOJTKA KLEMMA”.

Za „największy skandal sezonu” (odpowiedź mogła obejmować zjawiska artystyczne
i pozaartystyczne) Paweł Sztarbowski uznał m.in. „Konflikt w T. Jeleniogórskim, który obrazuje KLASYCZNY DYLEMAT: PO CO ROBIĆ COŚ, KIEDY MOŻNA NIE ROBIĆ NIC?”

Dodaj komentarz