Nordic Walking dla młodych mam – to proste!

Nordic walking – aktywność ruchowa dla młodych mam

Dobroczynne działanie marszu z użyciem specjalnie zaprojektowanych kijów – czyli uprawianie Nordic Walking to aktywny wypoczynek, dobre samopoczucie i podtrzymywanie kondycji.

Nordic Walking, który powstał kilkanaście lat temu w Finlandii jest jedną z najbezpieczniejszych aktywności ruchowych na świeżym powietrzu, którą mogą uprawiać także kobiety w ciąży a polecany jest szczególnie po ciąży.

Marsz z kijami nie obciąża stawów, wręcz przeciwnie odciąża stawy biodrowe i kolanowe. Powoduje poprawę ruchliwości, ogólnego stanu fizycznego i psychicznego. Aktywny ruch z użyciem kijów sprawia, że w organizmie zaczynają się wytwarzać endorfiny, które zmniejszają ból i poprawiają nastrój. O korzystnym i w miarę płynnym poprawianiu figury także należy wspomnieć. Podczas marszu spala się prawie o połowę więcej kalorii niż podczas marszu bez kijów (w tym samym czasie).

Warto zainwestować w dobre kije sprawdzonych marek, które nie tylko gwarantują bezpieczeństwo, ale też poprawiają stan naszego zdrowia. Nie należy zapominać o odpowiednim ubiorze, który powinien być dostosowany do panujących warunków na zewnątrz, jak i do aktualnej pory roku.

Spacer z kijami powinien odbywać się pod opieką instruktora, który nauczy, pokaże i wyjaśni wszystkie tajniki prawidłowej techniki Nordic Walking. Do opanowania prawidłowego kroku (Basic) wystarczy nam kilkanaście godzin trenowania – to zaledwie kilka spotkań a możemy w dość krótkim czasie poprawić koordynację ruchową z użyciem kijów.

Nordic Walking uprawiać można właściwie wszędzie. Niezależnie od tego czy jest to park, chodnik, las, polne ścieżki, lub też plaża. Nadaje się do tego każdy teren.
Zapraszamy młode mamy do uprawiania Nordic Walking zawsze i wszędzie, ponieważ dobre samopoczucie jest kluczem do zdrowego życia.

www.nordicos.pl

Facebook

Dodaj komentarz